Exxellence » Onze software » Digikoppeling

Exxellence DigiKoppeling

Gemakkelijk, veilig, eenduidig en betrouwbaar gegevens uitwisselen binnen het overheidsdomein

Met de Exxellence DigiKoppeling koppelt u uw ICT-systeem veilig aan die van andere overheidsinstellingen.

De Exxellence DigiKoppeling omarmt de volledige set aan koppelvlakstandaarden van het College Standaardisatie om elektronische berichten juist, leesbaar en uitwisselbaar te maken en deze veilig en betrouwbaar te verzenden. Met de Exxellence DigiKoppeling als koppelpunt binnen uw ICT-infrastructuur:

  • Kunt u eenvoudig digitaal berichten uitwisselen met collega-overheden en ketenpartners (die ook gebruikmaken van de DigiKoppeling-aansluiting).
  • Beschikt u over een centrale aansluiting op landelijke voorzieningen en (toekomstige) basisregistraties.

 U kunt aansluiten op onder andere het Omgevingsloket Online (OLO), MijnOverheid Berichtenbox, Lopende Zaken en het HandelsRegister (NHR) – én gebruikmaken van de technische standaarden.

Omgevingsloket Online (OLO)

In het landelijke Omgevingsloket Online (OLO) kunnen inwoners en bedrijven vergunningen aanvragen.

 

Handelsregister (NHR)

Met de NHR-koppeling hebt u toegang tot de gegevens van bedrijven, stichtingen en verenigingen. De koppeling zorgt ervoor dat de zaken aan de juiste bedrijven worden gekoppeld. Ook bij meerdere zaken wordt alles bij elkaar op de juiste plek geregistreerd. 


Berichtenbox

De Berichtenbox is een persoonlijke, digitale brievenbus. Hierin ontvangen inwoners ‘post’ van organisaties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en uw gemeente. Als er nieuwe berichten binnenkomen, krijgt de betreffende inwoner automatisch een melding per e-mail.

In de Berichtenbox komen berichten binnen over onder andere:

  • Toeslagen
  • Kinderbijslag
  • Betaalspecificaties WW
  • Verlopen rijbewijs of APK

Wilt u ook dat uw post in de Berichtenbox terecht komt? Wij verzorgen deze aansluiting graag voor u.

Lopende zaken

Lopende zaken geeft inwoners een overzicht over lopende en afgeronde zaken. Bijvoorbeeld een belastingaanslag, vergunningaanvraag, subsidieverzoek of klacht. Zo vinden inwoners de weg naar het bijbehorende elektronische zaakdossier en houden u en de betreffende inwoner zicht op de status. De inwoner wordt automatisch per e-mail op de hoogte gesteld van veranderingen in de zaak.

Actueel

Trainingen Academy

Trainingen Academy

 EXXELLENCE ACADEMY: ONS VOLLEDIGE AANBOD Als software-serviceorganisatie bieden wij onze partners méér dan alleen software. Wij vinden namelijk dat de inrichting van uw front- mid- en backoffice valt of staat met uw medewerkers. Wij delen onze opgedane kennis en...

‘ZTC beheer van Exxellence Suite’: iets voor u?

‘ZTC beheer van Exxellence Suite’: iets voor u?

Als u met de ZaakTypeCatalogus van Exxellence werkt weet u het als geen ander: beheerders van de ZaakTypeCatalogus (ZTC) zijn een cruciale schakel in het zaakgericht werken. Beheerders richten de ZTC in en beheren en bewaken hem voor de organisatie. In de ZTC worden...

Eindgebruikerstraining Exxellence KlantContactSysteem

Eindgebruikerstraining Exxellence KlantContactSysteem

WERK VLEKKELOOS MET HET EXXELLENCE KLANTCONTACTSYSTEEM! Deze eindgebruikerstraining is vooral bestemd voor medewerkers van uw KlantContactCentrum en mensen die met het KlantContactSysteem werken. Het grootste gedeelte van de training staat in het teken van het...

Zaakgericht werken: hoe krijg je je medewerkers mee?

Zaakgericht werken: hoe krijg je je medewerkers mee?

Steeds meer organisaties gaan over op zaakgericht werken: projectmatig werken, gericht per zaak zorgt voor uniform klantcontact. Een vernieuwing en verbetering van werkwijze, dat zou in principe moeten zorgen voor juichende medewerkers en een enorme verbetering in...

Adres

Bezoekadres hoofdvestiging
Welbergweg 80-84
7556 PE Hengelo (O)

Postadres
Postbus 768
7550 AT Hengelo (O)