Exxellence » Onze software » Digikoppeling

Exxellence DigiKoppeling

Gemakkelijk, veilig, eenduidig en betrouwbaar gegevens uitwisselen binnen het overheidsdomein

Met de Exxellence DigiKoppeling koppelt u uw ICT-systeem veilig aan die van andere overheidsinstellingen.

De Exxellence DigiKoppeling omarmt de volledige set aan koppelvlakstandaarden van het College Standaardisatie om elektronische berichten juist, leesbaar en uitwisselbaar te maken en deze veilig en betrouwbaar te verzenden. Met de Exxellence DigiKoppeling als koppelpunt binnen uw ICT-infrastructuur:

  • Kunt u eenvoudig digitaal berichten uitwisselen met collega-overheden en ketenpartners (die ook gebruikmaken van de DigiKoppeling-aansluiting).
  • Beschikt u over een centrale aansluiting op landelijke voorzieningen en (toekomstige) basisregistraties.

 U kunt aansluiten op onder andere het Omgevingsloket Online (OLO), MijnOverheid Berichtenbox, Lopende Zaken en het HandelsRegister (NHR) – én gebruikmaken van de technische standaarden.

Omgevingsloket Online (OLO)

In het landelijke Omgevingsloket Online (OLO) kunnen inwoners en bedrijven vergunningen aanvragen.

 

Handelsregister (NHR)

Met de NHR-koppeling hebt u toegang tot de gegevens van bedrijven, stichtingen en verenigingen. De koppeling zorgt ervoor dat de zaken aan de juiste bedrijven worden gekoppeld. Ook bij meerdere zaken wordt alles bij elkaar op de juiste plek geregistreerd. 


Berichtenbox

De Berichtenbox is een persoonlijke, digitale brievenbus. Hierin ontvangen inwoners ‘post’ van organisaties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en uw gemeente. Als er nieuwe berichten binnenkomen, krijgt de betreffende inwoner automatisch een melding per e-mail.

In de Berichtenbox komen berichten binnen over onder andere:

  • Toeslagen
  • Kinderbijslag
  • Betaalspecificaties WW
  • Verlopen rijbewijs of APK

Wilt u ook dat uw post in de Berichtenbox terecht komt? Wij verzorgen deze aansluiting graag voor u.

Lopende zaken

Lopende zaken geeft inwoners een overzicht over lopende en afgeronde zaken. Bijvoorbeeld een belastingaanslag, vergunningaanvraag, subsidieverzoek of klacht. Zo vinden inwoners de weg naar het bijbehorende elektronische zaakdossier en houden u en de betreffende inwoner zicht op de status. De inwoner wordt automatisch per e-mail op de hoogte gesteld van veranderingen in de zaak.

Actueel

Haal meer uit uw zaaksysteem #Wistjedat

Haal meer uit uw zaaksysteem #Wistjedat

Onze consultants praten elke dag met de markt. Zij bezoeken klanten en ondersteunen met adviezen en uitvoerende werkzaamheden. Het komt vaak voor dat een eenvoudige suggestie verbaasde gezichten oplevert, “Oh, kan dat ook? Wat handig, dat wisten we niet”. Een gemiste...

DSO presentatie Exxellence

DSO presentatie Exxellence

Kune Group heeft de ontwikkelingen rond de Omgevingswet en de impact voor haar klanten de afgelopen jaren nauwlettend gevolgd. Inmiddels hebben we met onze bedrijven Exxellence, SMQ en VeloA een aantal diensten ontwikkeld. Ook de vertaling naar het Exxellence...

Gemeente Asten Live met versie 7.1 en Ellen.

Gemeente Asten Live met versie 7.1 en Ellen.

Inmiddels is gemeente Asten live gegaan met versie 7.1 en Ellen. Gemeente Asten is hiermee de eerste gemeente die gebruik maakt van Ellen. De upgrade van KCS mobiel naar Ellen is voorspoedig verlopen en de eerste reacties vanuit de buitendienst zijn positief.

Adres

Bezoekadres hoofdvestiging
Welbergweg 80-84
7556 PE Hengelo (O)

Postadres
Postbus 768
7550 AT Hengelo (O)