Exxellence » Onze software » Digikoppeling

Exxellence DigiKoppeling

Gemakkelijk, veilig, eenduidig en betrouwbaar gegevens uitwisselen binnen het overheidsdomein

Met de Exxellence DigiKoppeling koppelt u uw ICT-systeem veilig aan die van andere overheidsinstellingen.

De Exxellence DigiKoppeling omarmt de volledige set aan koppelvlakstandaarden van het College Standaardisatie om elektronische berichten juist, leesbaar en uitwisselbaar te maken en deze veilig en betrouwbaar te verzenden. Met de Exxellence DigiKoppeling als koppelpunt binnen uw ICT-infrastructuur:

  • Kunt u eenvoudig digitaal berichten uitwisselen met collega-overheden en ketenpartners (die ook gebruikmaken van de DigiKoppeling-aansluiting).
  • Beschikt u over een centrale aansluiting op landelijke voorzieningen en (toekomstige) basisregistraties.

 U kunt aansluiten op onder andere het Omgevingsloket Online (OLO), MijnOverheid Berichtenbox, Lopende Zaken en het HandelsRegister (NHR) – én gebruikmaken van de technische standaarden.

Omgevingsloket Online (OLO)

In het landelijke Omgevingsloket Online (OLO) kunnen inwoners en bedrijven vergunningen aanvragen.

 

Handelsregister (NHR)

Met de NHR-koppeling hebt u toegang tot de gegevens van bedrijven, stichtingen en verenigingen. De koppeling zorgt ervoor dat de zaken aan de juiste bedrijven worden gekoppeld. Ook bij meerdere zaken wordt alles bij elkaar op de juiste plek geregistreerd. 


Berichtenbox

De Berichtenbox is een persoonlijke, digitale brievenbus. Hierin ontvangen inwoners ‘post’ van organisaties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en uw gemeente. Als er nieuwe berichten binnenkomen, krijgt de betreffende inwoner automatisch een melding per e-mail.

In de Berichtenbox komen berichten binnen over onder andere:

  • Toeslagen
  • Kinderbijslag
  • Betaalspecificaties WW
  • Verlopen rijbewijs of APK

Wilt u ook dat uw post in de Berichtenbox terecht komt? Wij verzorgen deze aansluiting graag voor u.

Lopende zaken

Lopende zaken geeft inwoners een overzicht over lopende en afgeronde zaken. Bijvoorbeeld een belastingaanslag, vergunningaanvraag, subsidieverzoek of klacht. Zo vinden inwoners de weg naar het bijbehorende elektronische zaakdossier en houden u en de betreffende inwoner zicht op de status. De inwoner wordt automatisch per e-mail op de hoogte gesteld van veranderingen in de zaak.

Actueel

Kunnen wij u en uw zelfstandigen helpen in deze Coronacrisis?

Kunnen wij u en uw zelfstandigen helpen in deze Coronacrisis?

Iedereen is in de ban van het Coronavirus. Allerlei organisaties werken samen om nieuwe besmettingen te voorkomen en de gevolgen van het virus te beperken. Zo hebben het kabinet, de provincie en gemeenten verschillende maatregelen getroffen om ondernemers die in de...

Update Coronavirus

Update Coronavirus

Wij begrijpen dat de wereldwijde verspreiding van het coronavirus vragen en zorgen bij u oproept. Het gaat ons allen aan. Zoals u van ons gewend bent, doen wij er alles aan om onze service en dienstverlening ook in deze tijd te garanderen. Uit voorzorg voor onze...

Kune Group wordt Exxellence Groep

Kune Group wordt Exxellence Groep

Main Capital heeft een meerderheidsbelang verworven in Exxellence en SMQ, voorheen onderdeel van de Kune Group. Gezamenlijk zullen Exxellence en SMQ de Exxellence Groep vormen. Exxellence is een belangrijke aanbieder van softwareoplossingen waarmee overheden en...

Fijne feestdagen

Fijne feestdagen

De feestdagen staan alweer voor de deur. Tijd om terug te kijken op het afgelopen jaar, maar vooral vooruit! Graag willen we u bedanken voor de prettige samenwerking in het afgelopen jaar en het in ons gestelde vertrouwen. We kijken enorm uit naar een voortzetting van...

© Exxellence Groep

Powered by Brandeniers

Adres

Bezoekadres hoofdvestiging
Welbergweg 80-84
7556 PE Hengelo (O)

Postadres
Postbus 768
7550 AT Hengelo (O)