Exxellence » Onze software » Digikoppeling

Exxellence DigiKoppeling

Gemakkelijk, veilig, eenduidig en betrouwbaar gegevens uitwisselen binnen het overheidsdomein

Met de Exxellence DigiKoppeling koppelt u uw ICT-systeem veilig aan die van andere overheidsinstellingen.

De Exxellence DigiKoppeling omarmt de volledige set aan koppelvlakstandaarden van het College Standaardisatie om elektronische berichten juist, leesbaar en uitwisselbaar te maken en deze veilig en betrouwbaar te verzenden. Met de Exxellence DigiKoppeling als koppelpunt binnen uw ICT-infrastructuur:

  • Kunt u eenvoudig digitaal berichten uitwisselen met collega-overheden en ketenpartners (die ook gebruikmaken van de DigiKoppeling-aansluiting).
  • Beschikt u over een centrale aansluiting op landelijke voorzieningen en (toekomstige) basisregistraties.

 U kunt aansluiten op onder andere het Omgevingsloket Online (OLO), MijnOverheid Berichtenbox, Lopende Zaken en het HandelsRegister (NHR) – én gebruikmaken van de technische standaarden.

Omgevingsloket Online (OLO)

In het landelijke Omgevingsloket Online (OLO) kunnen inwoners en bedrijven vergunningen aanvragen.

 

Handelsregister (NHR)

Met de NHR-koppeling hebt u toegang tot de gegevens van bedrijven, stichtingen en verenigingen. De koppeling zorgt ervoor dat de zaken aan de juiste bedrijven worden gekoppeld. Ook bij meerdere zaken wordt alles bij elkaar op de juiste plek geregistreerd. 


Berichtenbox

De Berichtenbox is een persoonlijke, digitale brievenbus. Hierin ontvangen inwoners ‘post’ van organisaties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en uw gemeente. Als er nieuwe berichten binnenkomen, krijgt de betreffende inwoner automatisch een melding per e-mail.

In de Berichtenbox komen berichten binnen over onder andere:

  • Toeslagen
  • Kinderbijslag
  • Betaalspecificaties WW
  • Verlopen rijbewijs of APK

Wilt u ook dat uw post in de Berichtenbox terecht komt? Wij verzorgen deze aansluiting graag voor u.

Lopende zaken

Lopende zaken geeft inwoners een overzicht over lopende en afgeronde zaken. Bijvoorbeeld een belastingaanslag, vergunningaanvraag, subsidieverzoek of klacht. Zo vinden inwoners de weg naar het bijbehorende elektronische zaakdossier en houden u en de betreffende inwoner zicht op de status. De inwoner wordt automatisch per e-mail op de hoogte gesteld van veranderingen in de zaak.

Actueel

Pronexus nieuwe toevoeging aan Exxellence

Pronexus nieuwe toevoeging aan Exxellence

Hengelo, 22 februari 2021. Exxellence zet de volgende stap door dit keer uit te breiden in het onderwijs domein. Pronexus, leverancier van software ter ondersteuning van de uitvoering van gemeentelijke onderwijstaken, sluit zich aan. Met deze vijfde toevoeging timmert...

Exxellence gaat veranderen

Exxellence gaat veranderen

In het voorjaar van 2021 stopt Exxellence, althans onze huidige uitstraling, website en social media. Het Exxellence team en platform blijft bestaan, maar dan onder de vlag van xxllnc. Exxellence in het nieuwe xxllnc Sinds de overname van Main Capital begin 2020...

Exxellence breidt uit in het omgevingsdomein met Tercera

Exxellence breidt uit in het omgevingsdomein met Tercera

Hengelo (18-01-2021) – Tercera, leverancier van web-based software voor overheidsorganisaties om te kunnen voldoen aan de Omgevingswet (DSO), sluit zich vanaf vandaag aan bij Exxellence. Met de toevoeging van Tercera is Exxellence op koers om de nr. 1 GovTech te...

Exxellence is onderdeel van Exxellence Groep